söndag 25 januari 2015

Filmrecension: The Maze Runner

Jag har inte läst boken The Maze Runner, men igår tog jag mig tiden att se filmen åtminstone. Jag kan ju inte riktigt jämföra den med boken, men för att vara en film så var den riktigt bra. Man märkte ändå att den var baserad på en bok eftersom man fick den känslan, skulle det vara en film som bara hade gjorts för att vara en film så skulle den säkert vart mycket bättre.

Jag gillade den hur som helst jättemycket, och den fick pluspoäng för att Dylan O'Brien och Kaya Scodelario var med eftersom jag bara gillar Dylan överlag och Kaya är från min favoritserie Skins.

Jag gillar också hela idéen med hela labyrinten och att de dessutom inte vet HUR de hamnat där. Eftersom jag inte är lika bra på att recensera filmer som böcker, så kan jag dock inte kritisera hur bra filmen var på ett rättvist sätt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar