torsdag 19 februari 2015

Sekai Seifuku: Bouryaku no Zvezda

Längd: 12 avsnitt (20min)
Genres: Action, Comedy, Fantasy
Sändes: 2014

Asuta Jimon stöter på en liten flicka vid namn Kate Hoshimiya som vill ta över världen. Hon är medlem i en grupp som heter Zvezda där alla arbetar för att ta över världen (om jag har förstått det rätt?) och Asuta blev inbjuden att vara med dem.

Jag har ingen aning om min beskrivning är korrekt, eftersom jag hade svårt att uppfatta igenom hela animen exakt vad det var de höll på med. Men den lilla flickan Kate verkade vara allas ledare i alla fall.
Det var hur som helst en både söt och rolig anime men jag skulle vilja att den hade vart längre. Det finns massor man kan fylla ut den med och massor om alla personer och sådant. Men den var jättecool och jag gillade hela idén med den. Dessutom jämfört med vanliga animes så följde man ju med den "onda" sidan i den här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar