lördag 19 september 2015

Ao Haru Ride


Längd: 12 (+1) avsnitt, 20min
Genres: Comedy, Drama, Romance, School, Slice of Life, Shoujo
Sändes: 2014

Yoshioka Futaba vill börja om på nytt. Eftersom hon var den sötaste tjejen i sin mellanstadieklass gjorde det alla andra tjejer svartsjuka, så hon fick aldrig några vänner. Därför gjorde hon om sig själv helt till högstadiet, där hon började bete sig så ofeminimt som möjligt.
Vad hon inte visste var dock att hon skulle springa på sin barndomsförälskelse, Tanaka-kun, bara att han nu var några år äldre och helt annorlunda.


Åh jag tyckte jättemycket om den här animen. Jämfört med andra Shoujo animes som jag sett så var den här också väldigt dramatisk och seriös under vissa delar. Den var faktiskt sorglig också. 

Jag hittade den bara genom att slump välja en anime som jag ville se, vilket jag tyckte är lite kul eftersom jag tyckte att den var en jättebra anime. Den var också väldigt söt och rolig, och ändå realistisk när det kom till karaktärerna. 

Jag skulle jättegärna vilja ha en säsong 2, men jag tyckte ändå att slutet var godkänt, även om det inte blev exakt så som jag ville ha det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar