tisdag 24 september 2013

Kate Grable #1, Bad Taste in Boys

Författare: Carrie Harris
Titel: Bad Taste in Boys
Serie: Kate Grable #1
Sidor: 201
Utgivningsår: 2011

Supersmarta Kate hjälper skolans sjukt dåliga fotbollslag av två anledningar, det kommer se bra ut på hennes CV och hon får stalka Aaron, den supersnygga killen hon är hemligt kär i. Men sedan får hon reda på att tränaren har gett laget olagliga steroider som gör alla till köttätande zombies. Kate, som blir den enda som lägger märke till det, tar på sig ansvaret att fixa ett botemedel. Tills dess, går ingen säkert.


Det första jag lade märke till när jag öppnade boken, var hur mycket citat från andra personer och hemsidor, som hade sagt hur sjukt kul boken var. En hel sida var precis full av citat, och det gjorde mig ännu mer ivrig för att läsa boken. Jag har hört att den är sjukt kul, men inte trodde jag att jag skulle få se så mycket recensioner så fort jag öppnade första sidan!

Kul var den också, jag skrattade högt flera gånger, och jag log i stort sett genom hela boken. Bortsett från de hemska zombie-delarna, förståss. Men även de flinade jag åt vissa gånger eftersom Kate hade så kul tankar om det mesta. Det var helt klart min humor, och till att döma på recensionerna i början av boken, är det inte bara min humor!

Man kom dessutom jättesnabbt in i den. Det var inte en massa onödiga detaljer, utan Harris gick rakt på storyn direkt, vilket är en skön omväxling emellanåt. Saker började hända redan på första kapitlet. Jag tror jag läste igenom halva boken på bara en kväll.

Jag har förstått att det har (eller ska?) kommit ut en till bok - Bad Hair Day, och jag kommer helt klart köpa den också! Hoppas den är lika rolig, om inte roligare!

//Therese


Bok 1: Bad Taste in Boys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar