söndag 15 september 2013

Pretty Little Liars #1, Lögner

Författare: Sara Shepard
Serie: Pretty Little Liars #1
Bok: Lögner

Boken handlar om dom 4 Tjejerna Aria, Spencer, Hanna och Emily. I början var det 5 tjejer, men den populära vännen Alison som höll ihop alla tjejerna försvinner mystisk sista dagen på sommarlovet mellan 7:an och 8:an och ingen vet om hon ens lever. Tjejerna lovar varandra att fortsätta umgås men ingenting blir som det var förut, Aria flyttar  till och med till Island, men när Aria kommer tillbaka är Alison fortfarande försvunnen och konstiga saker börjar hända och tjejerna börjar undra om Alison har kommit tillbaka. Vem skulle annars veta alla deras mörkaste hemligheter?

Jag tycker att det är en väldigt spännande bok och man fastnar direkt. Boken har även sina roliga tillfällen så boken har blandningar av humor, spänning, thriller och drama. Jag skulle rekommendera den här boken till alla!

Vissa tänker nu säkert "men jag har ju sett serien så jag vet ju redan hur boken är." Men jag har sett tv-serien och boken skiljer sig rätt så mycket från serien.

//Gästinlägg Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar