onsdag 28 december 2016

The Infernal Devices #3, Clockwork Princess

(Kan innehålla spoilers!)

Författare: Cassandra Clare
Titel: Clockwork Princess
Serie: The Infernal Devices #3
Sidor: 656
Utgivningsår: 2015 (2013)
Bokförlag: Margaret K. McElderry Books

Det enda sätt att rädda världen är att förstöra vad du älskar mest av allt. Det enda sätt för Tessa att rädda dem hon älskar är att ge upp sig själv. 


Åh nu är serien slut! Och jag tyckte så otroligt mycket om den! Jag vet inte riktigt vart jag ska börja...

Om någonting fick jag lust att läsa The Mortal Instruments igen.

Och jag kan ju inte säga att jag blev varken team Jem eller team Will... Jag hamnade någonstans i mitten och utifrån det kan jag säga att jag blev nöjd med slutet av boken, även om det både kändes sorgligt och lite underligt. Jag kan ju säga att jag förstår mig inte på hur man kan vara kär i flera personer samtidigt, så jag kunde inte riktigt köpa grejjen med att Tessa skulle tycka om dem båda... Men det var nog framförallt det enda med hela boken som jag kände var sämre gjort.

Förutom i slutet, när det var ca 100 sidor kvar efter deras strid, så kändes saker lite väl lång dragna.. Då kände jag att boken skulle ha kunna vart slut efter kanske 30 sidor istället för 100.

Åh jag är sorgsen över att serien är slut, men är ändå glad att den var så kort som tre böcker då jag själv tycker att längre serier lätt brukar bli tråkiga.


Bok 1: Clockwork Angel
Bok 2: Clockwork Prince
Bok 3: Clockwork Princess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar