söndag 28 maj 2017

House of Night #6, Tempted

(Kan innehålla spoilers)

Författare: P.C. Cast, Kristin Cast
Titel: Tempted
Serie: House of Night #6
Sidor: 319
Utgivningsår: 2009 (2008)
Bokförlag: Atom

Kalona är borta - för stunden i alla fall - och Zoey & hennes vänner återgår till the House of Night för att ställa i ordning det som är kvar av skolan, och för att förbereda sig på att utrota Kalona för gott.


Herregud den här boken.

Jag frågade mig själv redan i början av den varför jag ens började läsa den. Men jag tänkte att "Äh den kanske blir bättre". Dessvärre blev den inte det, och när det hade gått ett par veckor och jag hade kommit igenom en tredjedel, samt dessutom hunnit läsa en annan bok emellan, så kände jag att "Nu kan jag inte sluta läsa när jag har slösat så mycket tid redan på den här boken." Så jag satte mig ner en kväll och skummade igenom allting, bara för att kunna lägga den åt sidan med en känsla av ännu en avslutad bok.

Så vad tyckte jag inte om med boken då? Det värsta var nog att den var så otroligt seg. Det enda som egentligen händer i boken är väl att de åker från tunnlarna till skolan, och att Stevie Rae blir kompis med en av fåglarna. Det började hända mer PRECIS i slutet, men det kändes bara väldigt förvirrande.

Andra nackdelar jag har med den är som vanligt karaktärerna. Att de är så extremt orealistiska, och dessutom att de fyller boken med att precis varje karaktär ska komma in i diskussionen och uttrycka sin åsikt. Nej alltså, majoriteten av den här boken var bara strunt.

Jag har kommit igenom halva serien och jag vid det här laget har jag knappt tyckt om två utav de sex böcker jag har läst. Jag vet verkligen inte i nuläget om jag kommer fortsätta läsa, när jag ändå har så mycket kvar. Man blir förvånad ibland över hur sådana här serier ens lyckas bli populära.


Bok 1: Marked
Bok 2: Betrayed
Bok 3: Utvald (Chosen)
Bok 4: Untamed 
Bok 5: Hunted
Bok 6: Tempted

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar