torsdag 10 juli 2014

House of Night #2, Betrayed

(OBS! Kan innehålla spoilers från tidigare böcker!)

Författare: P.C. Cast & Kristin Cast
Titel: Betrayed
Serie: House of Night #2
Sidor: 310
Utgivningsår: 2007

Zoey har blivit vald som ledare för the Dark Daughters och håller på att planera deras första möte, medan en massa människor helt plötsligt börjar försvinna i staden och hittas döda, inte långt ifrån House of Night. Alla bevisen pekar mot vampyrer. 


Precis som förra boken, känns det här också som bara ett par kapitel. Trots att boken är på 300 sidor så är det bara under en kort period och det känns som att böckerna inte riktigt känns färdiga. Trots att det är böcker i en serie på väldigt många böcker, skulle det nästan ändå kunna vara lite till i dem.

Dessutom tycker jag att det är väldigt mycket onödigt med i dem. Hon börjar tänka på andra saker och tar upp mycket hur saker ser ut och gamla minnen och vad hon tycker. Det är kul att läsa lite såna saker, men när det kommer med på nästan varannan sida så känns det ganska onödigt. Det är troligen dock så de fyller upp boken på 300 sidor, med ganska mycket onödig fakta som ändå inte har något att göra med senare händelser.

För övrigt tyckte jag att den här var måttligt bra. Egentligen fastnade jag först på de sista 100 sidorna då det äntligen började hända saker, och då dessutom streckläste jag igenom den till slutet. Min favoritdel var nog precis i slutet då de var i tunnlarna för de var allihopa så oseriösa vid ett sådant seriöst ämne att det blev ganska komiskt.

Jag började dessutom tycka om både Aphrodite och Heath mera i den här boken, men att Zoey nästan får 3 killar efter sig känns lite småfånigt. Heath förstår man, men jag tycker att Erik känns så orealistisk och detsamma med Loren. Jag förstod inte ens vad han gjorde med i det hela.

Bok 2: Betrayed
Bok 3: Utvald (Chosen)
Bok 4: Untamed
Bok 5: Hunted
Bok 6: Tempted

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar