torsdag 29 maj 2014

Filmrecension: Vampire Academy

Jag älskade Vampire Academy när jag var 13 och läste igenom alla 6 böckerna. Och för kanske ett år sedan fick jag reda på att första boken skulle komma ut som film, och nu har jag sett den!

Som alltid, boken är MYCKET bättre än filmen. Ärligt talat, vet jag inte om man skulle förstå så mycket om man inte läst boken först, för det kändes som att den här filmen gick väldigt fort fram. Även fast jag själv läst böckerna (även om det var för 3 år sedan) så hade jag svårt att hänga med, för jag kommer inte ihåg alla termer och namn på vampyrraserna och sådant. 

Annars var filmen jättebra och jag fick till och med lust att läsa om böckerna. 

Jag rekommenderar den starkt om du har läst och tyckt om böckerna (eller bara första boken), men vet du inte alls vad det handlar om kan det vara ganska svårt att hänga med, skulle jag tro.


Jag ser jättemycket fram emot nästa film, och hoppas att de kommer att göra en (då en av mina favoriter från böckerna (Adrian!) kommer med).


//Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar