fredag 1 juli 2016

Månadsrapport Juni 2016




Antal lästa böcker: 5
Påbörjade serier: 3
Avslutade serier: 0
Antal sidor: 1444
Svenska: 2
Engelska: 3
Nya böcker: 7

Bästa bok: Frost av Maggie Stiefvater
Förvånandsvärt bra med tanke på att jag inte haft något intresse av att läsa den här serien tidigare, dessutom en av mina nya favoriter.

Största överraskning: Uppvaknandet av A. R. Yngve
Speciellt med tanke på att dystopi och medeltiden inte är mina starka intressen så var den här boken också förvånansvärt bra med hela fyra stjärnor i betyg!

Största besvikelse: Etiquette & Espionage av Gail Carriger
Inte en dålig bok alls egentligen, men med tanke på hur länge jag har velat läsa den så föll den tyvärr mig inte i smaken så mycket som jag hade hoppats.

Sämsta bok: Hunted av P. C. Cast & Kristin Cast
Man borde väl egentligen inte bli förvånad med tanke på att jag inte tyckt om deras tidigare böcker heller, men nu har den här serien åter igen tagit ett steg ut i dyngan.


Min första månadsrapport med tanke på att jag har läst mer och oftare än på länge. Jag hoppas att det håller i sig för jag har så mycket mer jag vill läsa, men när man jämför med andra bokbloggare så känns 5 böcker som väldigt lite för en månad.

2 kommentarer:

  1. Jag brukar hamna runt 6 böcker per månad och tycker också det känns lite om man jämför med andra bokbloggare. Men det viktigaste är ju att man hinner läsa något iallafall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh men vad bra att jag inte är ensam :) Nä men precis!

      Radera