söndag 31 juli 2016

The Selection #2, The Elite

(OBS! Kan innehålla spoilers från tidigare delar!)

Författare: Kiera Cass
Titel: The Elite
Serie: The Selection #2
Sidor: 336
Utgivningsår: 2013
Bokförlag: HarperTeen

Det började med trettiofem flickor, nu är det bara sex kvar. Tävlingen om Maxons hjärta är tightare än någonsin, och America har svårt att klura ut vart hennes hjärta hör hemma. Hon är desperat för mer tid, men resten av the Elite vet exakt vad de vill ha - och Americas chans att välja håller på att försvinna.


Det hände otroligt mycket saker i den här boken. Det var händelse efter händelse efter händelse. Och jag som satt i en bilresa påväg till Göteborg, blev att läsa kanske halva boken i ett streck, så jag blev helt yr i huvudet av allt som hände. Det var så mycket upp och ner och bra och dåligt så det blev alldeles för mycket, även om man INTE skulle läsa hälften på en gång (skulle jag tro).

En annan sak som var jobbig var att Americas val kändes otroligt naiva. Hon skulle så lätt ha kunnat PRATA med Maxon hela den här tiden. Det fanns så många tillfällen hon hade kunnat ställa frågorna om Kriss till exempel, så jag blev otroligt trött när hon inte gjorde det. Min egen syn på förhållanden är att man ska våga fråga vad som helst om det ska vara en fungerande relation, och när han dessutom SÄGER flera gånger att hon kan prata med honom om vad som helst! Kom igen America!

Jag tyckte så mycket om första boken så att det är otroligt synd vilken jobbig vändning den här boken blev. Det hände för mycket saker och det var aldrig en lugn stund, och sedan var det Americas jobbiga känslor och sätt att hantera saker.

Förhoppningsvis återgår serien till det bättre i nästa del, men jag är orolig att det ska fortsätta med att America inte kan bestämma sig, för det var väl i stort sett vad den här delen handlade om.


Bok 0.4: The Queen
Bok 0.5: The Prince

Bok 1: The Selection
Bok 2: The Elite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar