tisdag 13 september 2016

Lola and the Boy Next Door

Författare: Stephanie Perkins
Titel: Lola och pojken i huset bredvid
Originaltitel: Lola and the Boy Next Door
Serie: Anna and the French Kiss #2
Sidor: 287
Utgivningsår: 2015
Bokförlag: Modernista

Lola Nolan vill designa kläder. Ju mer färger, glitter och detaljer, desto bättre. Allt i hennes liv är mer eller mindre perfekt med hennes snygga pojkvän Max - ända tills tvillingarna Bell återvänder till kvarteret.


Inte lika bra som Anna and the French Kiss. Men den var väldigt nära.

Jag fastnade inte lika mycket för karaktärerna, även om jag tyckte väldigt mycket om dem. Jag tyckte om hur Cricket var så studsande. Han beskrevs hela tiden att han rörde på sig, och eftersom han var så lång såg det rätt kul ut när jag föreställde mig det.

En sak dock som jag kände som en nackdel var hela grejjen med att alla verkade avsky Max. Redan från början. Till och med Anna & St.Clair verkade tycka illa om honom redan innan de hade träffat honom. Jag kände att det behövdes mera djup till varför folk verkade avsky honom så. Det fanns ju till exempel ingen anledning som jag kunde märka till varför Nathan och Andy hatade honom. Sedan var han ju ingen bra kille ändå men det fick man ju veta mer mot slutet.

En annan sak jag irriterade mig på var ju Nathan. Jag blev så extremt trött på hur överbeskyddande han var. Som tur är hade han ju faktiskt Norah som en anledning för hans beteende så det var ju ändå rätt realistiskt hur han var.

Jag har lust att fortsätta läsa böcker av Perkins för de är så mysiga! Jag rekommenderar dem verkligen till alla som tycker om mysiga kärleksböcker.


Bok 1: Anna och den franska kyssen
Bok 2: Lola och pojken i huset bredvid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar