måndag 31 oktober 2016

Caster Chronicles #2, Beautiful Darkness

(Kan innehålla spoilers!)

Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Titel:Beautiful Darkness
Serie: Caster Chronicles #2
Sidor: 503
Utgivningsår: 2010
Bokförlag: Little, Brown and Company

Lenas sextonde födelsedag har passerat och hon är varken ljus eller mörk. Macon har gått bort och Ethan kämpar med att försöka få tillbaka Lena till verkligheten när hon sjunker längre och längre bort i sorgen över sin farbrors död. 


ÅÅH jag blev så ARG över hur Lena betedde sig i den här boken! Så fruktansvärt arg och ledsen, jag kände bara hela tiden att HUR kan hon vara så självisk?! Hur kan hon bara strunta helt i hur Ethan mår av hennes beteenden? Det var faktiskt så att jag hoppades, även om jag visste att det inte skulle hända eftersom serien handlar om Lena och Ethan, men jag hoppades att Ethan skulle gå vidare och bara lämna henne bakom sig. Stackars kille, tyckte jag bara.

Däremot, blev det mer logiskt mot slutet. Man förstod lite mer varför Lena gjorde som hon gjorde, och varför hon betedde sig så, men gudars ändå... Jag skulle nog behöva läsa om boken för att kunna avgöra om hennes beteende verkligen skulle vara mer okej bara för att hon hade de där orsakerna.

Förlåt för mitt utbrott över Lena och hennes beteende.

Hur som helst, jag tycker väldigt mycket om den här serien. Jag tycker om världen och även om den inte är bland mina favorit fantasy-världar jag har läst om, så är böckerna väldigt underhållande och det är lätt att sugas in i världen när man börjar läsa den.

Jag har inte så mycket mer att säga förutom att jag ska läsa nästa del, och hoppas innerligt på att Lena inte driver mig på nerverna igen.


Bok 1: Beautiful Creatures
Bok 2: Beautiful Darkness
Bok 3: Beautiful Chaos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar