söndag 22 juni 2014

Harry Potter and the Chamber of Secrets #2


(OBS! Kan innehålla spoilers från tidigare böcker)

Författare: J. K. Rowling
Titel: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Serie: Harry Potter #2
Sidor: 341
Utgivningsår: 1998

Harry är tillbaka till ännu ett år på Hogwarts och allt verkar gå dåligt för Harry, tack vare den lilla husalven som envisas med att göra allt för att få Harry att stanna hemma. Dessutom verkar det finnas något i skolan som förvandlar folk till sten, och alla börjar misstänka Harry Potter själv!


Jag har äntligen fått hem min samlarutgåva, om ni såg mitt tidigare inlägg, och ville genast börja läsa böckerna. Vem vill INTE det, egentligen? Böcker med så här fina omslag blir automatiskt några gånger bättre, för är boken inte bra kan man ändå sitta och njuta av den fina framsidan.

Lika bra som första boken, tycker jag att den var. Den var väldigt lik första boken också, å andra sidan fortsätter år på samma sätt som innan, men allting kom i samma ordning bara att det var helt nya saker som hände.

Jag har inte så mycket att skriva egentligen. Det mesta jag har att säga om boken finns i mitt tidigare Harry Potter inlägg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar