tisdag 10 maj 2016

Eleanor & Park

Författare: Rainbow Rowell
Titel: Eleanor & Park
Sidor: 328
Utgivningsår: 2013
Bokförlag: St. Martin's Press

Eleanor har rött hår och helt fel kläder. Hon stod bredvid honom tills han vände på huvudet. Hon låg bredvid honom innan han vaknade. Hon fick alla andra att verka gråare och tristare och totalt ointressanta.
Park vet att hon kommer gilla en låt innan hon ens har hört den. Han skrattar innan hon hunnit till slutklämmen. Det finns ett ställe på hans bröst, strax nedanför halsgropen, som får henne att vilja hålla löften. 


Den här boken var jättesöt. Fast den var inte lika väl skriven som The Lunar Chronicles som jag läste precis innan, men å andra sidan så gör det ingenting för den här boken var absolut inte dåligt skriven. Den påminde mig om en Sarah Dessen bok, fast den var lite mörkare än vad jag minns Dessen's böcker som, och så var den realistiskt, och jag älskade alla detaljer man läste om för att faktiskt känna att det var på 80-talet den utspelade sig, något jag inte visste om förrän jag började läsa.

Jag skulle rekommendera den till alla som gillar romantiska romaner, och speciellt om det är någon som tycker om Sarah Dessen's böcker, så tror jag att ni kommer gilla den här minst lika mycket.

Den var dock ganska sorglig tyckte jag, med stackarns Eleanor som blev mobbad och kontrasten mellan Park's perfekta liv och Eleanor's förfallna liv.

Jag hade hoppats på ett bättre slut, för det här slutet lämnade mig med så otroligt mycket frågor, men å andra sidan så brukar det vara meningen med böcker som inte är i en serie. Men åh, jag blir så frustrerad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar