onsdag 25 maj 2016

To All the Boys I've Loved Before #1, To All the Boys I've Loved Before

Författare: Jenny Han
Titel: To All the Boys I've Loved Before
Serie: To All the Boys I've Loved Before #1
Sidor: 355
Utgivningsår: 2014
Bokförlag: Simon & Schuster Book for Young Readers

Lara Jean skriver kärleksbrev. Men inte kärleksbrev som hon sedan skickar iväg, utan kärleksbrev som hon kan lägga ner sin själ i och skriva allting som hon inte skulle kunna säga i verkligheten. När hon är klar med sina brev, så lägger hon dem i en hattlåda och sedan kan hon glömma pojkarna hon vart kär i på riktigt. Men en dag blir hennes brev ivägskickade, och plötsligt blir Lara Jean's kärleksliv helt ur kontroll.


Den här boken var jättehärlig. Jag har läst böcker av Jenny Han förut, för väldigt många år sedan. Innan jag startade den här bloggen, och jag minns att jag älskade de böckerna.

Det var en otroligt vardaglig bok, som på samma gång kändes realistisk. Karaktärerna kunde prata om helt normala saker som vad de skulle äta för middag, och det kändes nästan som att man var med där. Man lärde verkligen känna karaktärerna, och fick lära sig om en massa små, "onödiga" saker om dem.

Till en början blev jag förvirrad över om jag verkligen hade lånat rätt bok då de första kapitlen bara handlar om att Lara Jean's syster Margot ska flytta iväg, men trots det så fortsatte jag läsa, för även om jag lånade den för handlingens skull så brydde jag mig ändå inte för jag tyckte redan så pass mycket om boken.

Och som vanligt så fick jag då också reda på att den tillhör en serie. Så typiskt att när jag vill läsa en bok som för att ta en paus från alla serier, så lyckas jag plocka ytterligare en serie. Men jag har flera böcker att se fram till, åtminstone.


Rekommenderar till: De som tycker om Sarah Dessen's böcker, samt de som vill läsa en vardaglig, mysig kärleksbok.


Bok 1: To All the Boys I've Loved Before
Bok 2: P. S. I Still Love You

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar