söndag 17 juli 2016

Fangirl

Författare: Rainbow Rowell
Titel: Fangirl
Sidor: 461
Utgivningsår: 2013
Bokförlag: St Martin's Press

Ända tills nyligen gjorde tvillingarna Cath och Wren precis allting tillsammans. Men nu ska de börja på Universitet, och Wren vill festa, träffa killar och dansa, medan Cath bara vill sitta och skriva sin fanfiction, där hon alltid vet exakt vad hon ska skriva, och kan beskriva en kärleksscen hundra gånger bättre än något hon någonsin upplevt i sitt liv.


Jag tyckte otroligt mycket om den här boken. Cath var verkligen en karaktär jag kunde relatera med, till gott och ont. Och boken påminde väldigt mycket om Eleanor & Park, men ändå inte. Man kunde känna att det var samma författare som skrev den, framförallt på sättet att det kändes som att boken skulle kunna sluta flera gånger, men att den bara fortsatte. Och inte på något negativt sätt, boken kändes nästan aldrig långtråkig eller så.

Den enda nackdelen jag hade var vissa kapitel där de läste berättelser om Simon Snow, och då de tog upp flera sidor. Jag hade ingenting emot Simon Snow historierna som var emellan kapitlen, de kändes väldigt trevliga, som en liten inblick i deras fandom, men när Cath läste länge av Simon Snow kändes det lite långtråkigt för jag valde ju boken Fangirl för att jag ville läsa en contemporary bok.

Förövrigt, har jag inte mycket att säga. Det var en otroligt härlig bok att läsa, med väldigt realistiska karaktärer, vilket alltid är ett plus ifrån mig, och den till och med gav MIG lust att börja skriva berättelser, vilket jag inte har gjort sedan jag var liten i stort sett.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar