måndag 11 juli 2016

Minirecension The Selection #0.4 The Queen & The Selection #0.5 The Prince

(Kan innehålla spoilers från andra delar!)

Författare: Kiera Cass
Titel: The Queen
Serie: The Selection #0.4
Sidor: 72

Innan America Singer,  fanns en annan flicka som kom till palatset för att tävla om en annan prins. 


Jag har tänkt länge att jag ska börja läsa sånhärna sorters "mellan-böcker". Jag har dock aldrig riktigt tagit tag i det förrän nu, då jag dessutom såg hur korta nummer 0.4 och 0.5 var. Det läste jag ut på ett par dagar.

Den här boken började väldigt segt, jag var orolig ett tag att den skulle påminna precis om bok 1, så det kändes väldigt tråkigt. Samma händelser men med andra människor.

Däremot blev det helt inte så ändå, tack vare drottningen i den här boken, som var en väldigt intressant karaktär. Det lurade problem i slottet som man fick lust att lära sig mera om, och i och med det blev den också intressantare.


Bok 0.4: The Queen
Bok 0.5: The Prince

Bok 1: The Selection

___________________________________________________________________________________________________________


(Kan innehålla spoilers från andra delar!)

Författare: Kiera Cass
Titel: The Prince
Serie: The Selection #0.5
Sidor: 64

Följ med och få veta hur Prins Maxon kände om The Selection. Hans tankar om deltagarna, och tankar från hans föregående liv.


Den här delen var däremot rätt långtråkig. När jag läste beskrivningen på Goodreads trodde jag att den skulle handla om att Maxon faktiskt hade en person han tyckte om innan The Selection, men så var det inte.

Och resten av boken var bara exakt samma dialoger och händelser från bok 1, bara sett från Maxon's perspektiv. Det var intressant på de delarna där America inte var med, men annars var det väldigt långtråkigt.

Den var inte så lång i alla fall, så det var inte precis någonting som jag genomled.


Bok 0.5: The Prince


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar